First Thing, Daily Maverick's flagship newsletter

Join the 230 000 South Africans who read First Thing newsletter.

A South African Hero: You

There’s a 99.7% chance that this isn’t for you. Only 0.3% of our readers have responded to this call for action.

Those 0.3% of our readers are our hidden heroes, who are fuelling our work and impacting the lives of every South African in doing so. They’re the people who contribute to keep Daily Maverick free for all, including you.

We need so many more of our readers to join them. The equation is quite simple: the more members we have, the more reporting and investigations we can do, and the greater the impact on the country. We are inundated with tip-offs; we know where to look and what to do with the information when we have it – we just need the means to help us keep doing this work.

Be part of that 0.3%. Be a Maverick. Be a Maverick Insider.

Support Daily Maverick→
Payment options

Notices on Iran-linked websites say they have been seiz...

Newsdeck

World

Notices on Iran-linked websites say they have been seized by U.S.

By Reuters
22 Jun 2021 0

DUBAI, June 22 (Reuters) - Notices appeared on Tuesday on a number of Iran-affiliated websites saying they had been seized by the United States government as part of law enforcement action.

Iranian news agencies said that the U.S. government had seized several Iranian media websites and sites belonging to groups affiliated with Iran such as Yemen’s Houthi movement.

The website of Masirah TV, which is run by the Houthis, reads:

“The domain almasirah.net has been seized by the United States Government in accordance with a seizure warrant…as part of a law enforcement action by the Bureau of Industry and Security, Office of Export Enforcement and Federal Bureau of Investigation.”

Iran’s Arabic language Alalam TV said on its Telegram channel: “U.S authorities shut down Al-Alam TV’s website.”

A U.S. Justice Department spokesperson had no immediate comment. Two U.S. government sources indicated that the Justice Department was preparing an announcement on this issue.

Notices have also appeared on websites of Iran’s Press TV and Lualua TV, a Bahraini independent channel which broadcasts from Britain.

Last October, U.S. prosecutors seized a network of web domains which they said were used in a campaign by Iran’s Revolutionary Guard Corps (IRGC) to spread political disinformation around the world.

The U.S. Justice Department said then that it had taken control of 92 domains used by the IRGC to pose as independent media outlets targeting audiences in the United States, Europe, Middle East and Southeast Asia. (Writing by Lisa Barrington Reporting by Nayera Abdallah, Mark Hosenball and Dubai Newsroom Editing by Mark Heinrich)

Gallery

Comments - share your knowledge and experience

Please note you must be a Maverick Insider to comment. Sign up here or sign in if you are already an Insider.

Everybody has an opinion but not everyone has the knowledge and the experience to contribute meaningfully to a discussion. That’s what we want from our members. Help us learn with your expertise and insights on articles that we publish. We encourage different, respectful viewpoints to further our understanding of the world. View our comments policy here.

No Comments, yet

Please peer review 3 community comments before your comment can be posted